Regulamin kliniki
REGULAMIN WEWNĘTRZNY
Kliniki Okulistycznej Neovize SL,
ul. Hlavní třída 2020/20, 737 01 Czeski Cieszyn
(dalej tylko „Klinika“)
Niniejszy Regulamin wewnętrzny jest wydany zgodnie z § 28 ustawy nr 372/2011 Dz., Ustawa o usługach medycznych i warunkach ich udzielania (Ustawa o usługach medycznych)
- Każda osoba przychodząca do Kliniki powinna dotrzymywać niniejszy Regulamin.
- Każda osoba powinna w Klinice zachowywać się przyzwoicie, dotrzymywać zwyczajowe konwencje społeczne, szanować prywatność i prawa innych obecnych osób, ich chorobę i ewentualne problemy z nią związane, utrzymywać czystość i porządek we wszystkich pomieszczeniach, nie niszczyć sprzętu i wyposażenia Kliniki.
- Pacjent powinien pokazać w recepcji Kliniki swój dowód tożsamości (dowód osobisty, paszport, prawo jazdy itp.). Relacje ze stosowną ubezpieczalnią zdrowotną udokumentować zawsze legitymacją swej ubezpieczalni zdrowotnej, która będzie ewentualnie pokrywać koszty jego leczenia.
- Pacjent powinien zapłacić z góry Klinice za koszty udzielonych usług medycznych, których jego ubezpieczalnia zdrowotna nie pokrywa lub pokrywa tylko częściowo, a z których udzieleniem zgodził się. Każdy pacjent jest z wyprzedzeniem poinformowany o cenie. Cennik jest umieszczony w pomieszczeniach Kliniki.
- Pacjent może wyznaczyć osoby, którym mogą być udzielane informacje o jego stanie zdrowia, a także może określić zakres przekazywanych informacji. Może także zakazać udzielania informacji lub kiedykolwiek zmienić wyznaczone osoby.
- Leczenie odbywa się ze wszelką dyskretnością i z maksimum szacunku dla prywatności. Pacjent ma prawo być jasno poinformowany o swym stanie zdrowia. Pacjent miałby usłuchać rad i wskazówek personelu.
- Lekarz i personel medyczny są prawnie zobowiązani informować o wszystkich możliwościach leczenia niezależnie od tego, czy procedury medyczne są objęte publicznym ubezpieczeniem zdrowotnym, czy nie. W przypadku, że Klinika nie wykonuje potrzebnego zakresu procedury medycznej, pacjentowi zostanie zaoferowana inna placówka.
- Schemat leczenia, to zestaw środków i procedur, włącznie dotyczących modyfikacji stylu życia, które wspierają leczenie i minimalizują jego możliwe ryzyka. Schemat leczenia jest integralną częścią proponowanej indywidualnej procedury leczenia i wytwarza go lekarz opiekujący się pacjentem. Lekarz lub personel medyczny powinien szczegółowo i zrozumiale zapoznać pacjenta z nim i odpowiedzieć na pytania.
- Pacjent ma obowiązek poinformowania personelu medycznego Kliniki o wszystkich przyjmowanych lekarstwach, wszystkich schorzeniach i poprzednich leczeniach.
- Przy badaniu lekarz informuje pacjenta o jego stanie zdrowia i o zaproponowanym indywidualnym planie leczenia, który powinien dotrzymywać. Ewentualne nieprzestrzeganie planu leczenia może być powodem odmowy dalszego leczenia w Klinice.
- W przypadku zainteresowania, pacjent ma prawo żądać odpisu lub kopii dokumentacji medycznej. Odpis lub kopia dokumentacji medycznej są opłacane przez pacjenta zgodnie z obowiązującym cennikiem.
- Pacjenci są wyraźnie pouczeni, żeby nie pozostawiali jakichkolwiek cennych przedmiotów bez nadzoru. Cenne przedmioty, takie jak biżuteria, elektronika, większe kwoty pieniędzy i tym podobne zaleca się pozostawić w domu. Jeżeli pacjent nie ma możliwości pozostawienia tych rzeczy w domu, czy przekazania ich swej osobie towarzyszącej, prosimy pacjentów, żeby ten fakt oznajmili personelowi Kliniki, który zapewni ich bezpieczne przechowanie. W przeciwnym razie Klinika nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody, które powstaną w związku ze stratą cennych przedmiotów.
- Do pomieszczeń Kliniki nie wolno wnieść broni, materiałów wybuchowych i łatwopalnych.
- We wszystkich pomieszczeniach Kliniki obowiązuje zakaz palenia, spożywania napojów alkoholowych i innych środków odurzających. Klinika może odmówić leczenia pacjentów będących pod wpływem napojów alkoholowych i innych środków odurzających, a to także w przypadku z góry zamówionego zabiegu.
- W przypadku jakichkolwiek uwag dotyczących pracy Kliniki i jej personelu proszę bez wahania przesłać te uwagi na adres Dyrektora: reditel@neovize.cz lub na adres Kliniki, do wiadomości Dyrektora.
Niniejszy Regulamin jest ważny od 5 listopada 2013 roku.